OGÓLNE
KIEDY I W JAKICH GODZINACH CZYNNA JEST KLINIKA?
Vilda Clinic przy ul. 28 czerwca czynna jest 7 dni w tygodniu od 30 min przed pierwszym przyjęciem do ostatniego pacjenta.
W praktyce oznacza to godziny 08-20.00, w dni powszednie, 09-12 w sobotę, w niedzielę zależy to od dyżurnego lekarza, dlatego, jeśli planują Państwo wizytę, aby np. odebrać dokumenty, prosimy wcześniej o telefon,
Placówka przy ul. Złotowskiej otwarta jest w godzinach popołudniowych, w zależności od przyjęć.
CZY W VILDA CLINIC LEKARZE PRZYJMUJĄ NA NFZ?
Nie, w Vilda Clinic lekarze przyjmują tylko prywatnie (odpłatnie) , TAKŻE pacjentów ubezpieczonych prywatnie (PZU etc.)
CZY JEST GDZIE ZAPARKOWAĆ?
Przychodnia na Wildzie znajduje się przy jednej z głównych ulic, dlatego Parkowanie JEST UTRUDNIONE. Dedykowanego parkingu nie posiadamy. Można jednak zaparkować wzdłuż ulic: 28 czerwca 1956r. lub ul Wspólnej i pobocznych, Vilda NIE ZNAJDUJE SIĘ w strefie płatnego parkowania.
Bardzo łatwo dojechać do nas tramwajem- przystanek jest dosłownie vis a vis wejścia kliniki.
Placówka przy ul. Złotowskiej- miejsca do parkowania znajdują się wzdłuż ul. Złotowskiej i Miastkowskiej.
CZY PRZYCHODNIA DOSTOSOWANA JEST DO POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH? I WÓZKÓW DZIECIĘCYCH
Vilda Clinic 28 czerwca znajduje się w ponad stuletniej kamienicy, na trzech poziomach. Nie ma więc technicznej możliwości, aby osoba na wózku mogła wszędzie wjechać. ALE! Posiadamy pochylnię, aby pacjent mógł do placówki wjechać. Toaleta dla niepełnosprawnych znajduje się na parterze, a ponadto posiadamy sprzęt mobilny (w tym USG), który wedle potrzeb możemy przenieść do gabinetu na parterze. Dzięki temu, pacjent niepełnosprawny ma dostęp do wszystkich oferowanych usług. PROSIMY JEDYNIE O UPRZEDZENIE NAS O PAŃSTWA WIZYCIE, ABYŚMY MOGLI WSZYSTKO PRZYGOTOWAĆ.
Wózki dziecięce można zostawić w przedsionku lub przy rejestracji. Prosimy o niewjeżdżanie wózkami do gabinetów.
Placówka przy ul Złotowskiej jest w 100% dostosowana do potrzeb osób na wózkach. Wjazd chodnikiem od ul. Złotowskiej (prawa bramka)
ILE WCZEŚNIEJ, PRZED WIZYTĄ, POWINNIŚMY POJAWIĆ SIĘ W PLACÓWCE I CZY MOŻEMY PRZYJŚĆ CAŁĄ RODZINĄ?
Na wizytę pierwszorazową prosimy o przybycie 5 minut przed wyznaczonym czasem. PRZYBYCIE ZNACZNIE WCZEŚNIEJ POWODUJE TŁOK W POCZEKALNI!
Na wizyty kolejne można przyjść punktualnie. Zdecydowanie odradzamy przyjazd 30 minut wcześniej czy wizyty w placówce z rodziną.
Przychodnia to miejsce, gdzie przyjmowani są chorzy (także z infekcjami) dlatego zbyt długie przesiadywanie w niej, jest niewskazane.
PROSIMY TAKŻE O NIESPOŻYWANIE POSIŁKÓW W POCZEKALNI I ZACHOWANIE CISZY.
CO MOGE ZROBIĆ, ABY SKRÓCIĆ WIZYTĘ DO MINIMUM?
Na naszej stronie znajduje się formularz danych pacjenta. Jeśli wypełnią go Państwo na swoim urządzeniu
i zapłacą Państwo przez naszą stronę, pozostanie już tylko wejście do gabinetu lekarskiego ;-)
CZY WEJDĘ DO GABINETU PUNKTUALNIE?
Dokładamy wszelkich starań aby tak było, ale każdy lekarz kieruje się przede wszystkim dobrem pacjenta i jeśli dany przypadek wymaga więcej czasu, to może to spowodować opóźnienie. Godzina wizyty, na którą jesteście Państwo umówieni JEST ORIENTCYJNA i nie możemy zagwarantować, że wejdą Państwo do gabinetu punktualnie.
DLACZEGO SĄ OPÓŹNIENIA?
Opóźnienia powodowane są najczęściej faktem, że któryś z pacjentów przed Wami przyszedł 10 minut spóźniony, a kolejny dodał do tego 15 minut itd.
Opóźnienia wynikają też często z faktu, że pacjentami są małe dzieci, które czasem nie chcą współpracować i zbadanie ich wymaga więcej czasu.
Zdarza się także, ze są przypadki medyczne, które po prostu wymagają dłuższej wizyty, Ale są także wizyty, które trwają połowę dedykowanego czasu.
No i w końcu zdarza się, że spóźni się lekarz, rejestrator, że wysiądzie system etc... Oczywiście dokładamy wszelkich starań, aby wizyty odbywały się punktualnie. Dodatkowo, informujemy przez sms, jeśli spóźnienie jest większe - aby mogli Państwo później przyjechać.
Nasze wizyty są stosunkowo długie (20-50min) ale czasem i to nie wystarcza. Dlatego prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.
CZY MUSZĘ NOSIĆ MASECZKĘ?
Choć pandemia już oficjalnie za nami, zwyczaj noszenia maseczki w przychodniach zostanie z nami na dłużej. Dlaczego? Bo chronimy siebie i innych. Jeśli nie macie Państwo maseczki - mamy ją dla Państwa w rejestracji.
DLACZEGO DZWONICIE, JEŚLI ZAZNACZYLIŚMY NA ZNANYM LEKARZU, ŻE BĘDZIEMY NA WIZYCIE?
Znany Lekarz to system, który nie jest wolny od błędów. Dla pewności, wolimy każdorazowo się z Państwem skontaktować, aby potwierdzić wizytę. Często jest to dla nas także okazja aby dopytać o ważne rzeczy lub odpowiedzieć na Państwa pytania
DLACZEGO DO NIEKTÓRYCH SPECJALISTÓW NP. PULMONOLOGA JEST TAK DŁUGI CZAS OCZEKIWANIA? PRZECIEZ TO NIE NFZ!
Czas oczekiwania uzależniony jest od dostępności specjalistów (np. tylko dwóch w Wielkopolsce) i zapotrzebowania. W przypadku niektórych specjalizacji (np. pulmonolog dziecięcy), są one tak rzadkie, że mimo przyjmowania pacjentów kilka dni w tygodniu, lekarz ma wielomiesięczne kolejki. Niestety, nie ma na to dobrego rozwiązania. Natomiast nie jest to też sytuacja bez wyjścia - nie ma takiego dnia, aby ktoś z listy pacjentów się nie wypisał, dlatego prowadzimy listę rezerwową i dzwonimy do pacjentów, jeśli zwolni się miejsce.
CZY DOSTĘPNOŚĆ LEKARZY - GRAFIKI- KTÓRE WIDZĘ W ZNANYM LEKARZU, SĄ TAKIE SAME, JAKIE POSIADA REJESTRACJA?
Tak - rejestracja korzysta z tych samych grafików i te dni i godziny, które Państwo widzą, są także dostępne dla rejestracji.
Inaczej sprawa ma się z pediatrą - jeśli potrzebują Państwo pilnej wizyty - zawsze warto zadzwonić, być może lekarz zgodzi się Państwa dodatkowo przyjąć.
PŁATNOŚCI
DLACZEGO ZA NIEKTÓRE WIZYTY MUSZĘ PŁACIĆ Z GÓRY?
Za wizyty u specjalistów, do których czas oczekiwania jest wydłużony, obowiązuje opłata rezerwacyjna. Gwarantuje ona, że w umówionym dniu i czasie będzie na Państwa czekał zarówno lekarz jak i pozostały personel placówki.
Nam z kolei pomaga to zarządzać grafikiem (znacznie mniej osób "wypada" w ostatniej chwili). Wszelkie informacje na temat opłaty rezerwacyjnej i ewentualnych zwrotów, znajdą Państwo w zakładce regulamin.
CZY DOSTANĘ FAKTURĘ IMIENNĄ?
Tak, nie ma problemu. Natomiast przy dużym ruchu, może ona zostać wystawiona później i dosłana Państwu emailem.
CZY MOŻNA PŁACIĆ KARTĄ?
Tak.
CZY MUSZĘ WYSYŁAĆ POTWIERDZENIE ZAPŁATY online?
Jeśli płacą Państwo przez naszą stronę, powiadomienie otrzymujemy automatycznie, Nie ma więc takiej potrzeby.
DLACZEGO MUSZĘ PŁACIĆ ZA WIZYTĘ RECEPTUROWĄ, SKORO BYŁEM NA WIZYCIE 2 DNI TEMU? LUB JESTEM STAŁYM PACJENTEM?
Nie wdając się w szczegóły prawa podatkowego, po krótce: lekarz nie powinien świadczyć usług "za darmo" (innych niż dla rodziny) powstaje wówczas korzyść majątkowa, na którą Przychodnia musiałaby Państwu wystawić odpowiedni PIT, a Państwo odprowadzić podatek.
Dlatego, aby nie komplikować sprawy i narażać obu stron na problemy, jeśli konieczność wystawienia recepty pojawi się w ciągu 3 dni po wizycie, pobieramy opłatę w wys. 50 zł, jako swego rodzaju "przedłużenie " wizyty. Jeśli natomiast nastąpi to później, obowiązuje stawka jak za wizytę recepturową.
Kolejna rzecz, mówiąc bardzo szczerze, lekarze dostają takich zapytań kilka- kilkadziesiąt dziennie. Za każdym razem muszą: zapoznać się z historią choroby pacjenta (i niestety, mimo szczerych chęci nie pamiętają Franka, czy Krysi), zalogować się do systemu receptowego i receptę wystawić. Nawet jeśli zajmuje to 10 minut, to pomnożone przez 30 razy daje 5 godzin. Przyznacie Państwo, że nikt nie pracuje 5h dziennie za darmo. Jakkolwiek kontrowersyjnie to brzmi - tak to wygląda.
I po trzecie - istnieje obowiązek dokumentowania każdego zdarzenia medycznego - co oznacza, że personel placówki musi taką wizytę receptową "obsłużyć" w systemach.
Podsumowując, nigdy nie jest to "tylko wystawienie recepty na ten sam lek", który syn bierze od lat.
BADANIA
JAK DŁUGO CZEKA SIĘ NA WYNIKI BIOPSJI? I JAK JE OTRZYMAM?
Na wyniki Biopsji tarczycy czekamy 5-6 tygodni. Zdajemy sobie sprawę, że jest to często nerwowy czas oczekiwania, ale stawiamy na jakość. Współpracujemy z, naszym zdaniem, najlepszym zakładem patomorfologii w mieście, dlatego na wyniki czekamy długo, ale mamy gwarancję, że są fachowo ocenione. Wyniki wysyłamy emailem, a w przypadku niepokojącej sytuacji, zawsze dzwonimy do pacjenta i zapraszamy na rozmowę z lekarzem. Wyniki można także odebrać osobiście w godzinach otwarcia przychodni.
CZY MATERIAŁ BIOPSYJNY MOŻE SIĘ "ZEPSUĆ"?
Pobrany materiał jest od razu utrwalany w specjalnym płynie i nie ma ryzyka, że się zepsuje w ciągu kilku tygodni czy nawet miesięcy. Istnieje natomiast ryzyko, że pobrany materiał nie będzie nadawał się do oceny z innych przyczyn - wtedy biopsję należy powtórzyć.
JAK PRZYGOTOWAĆ SIE DO BADAŃ?
Biopsja tarczycy nie wymaga specjalnego przygotowania.
USG - na badanie USG brzucha należy przyjść lekko głodnym (najlepiej nie spożywać potraw przez min. 3h przed badaniem). Nie można także pić gazowanych napojów. więcej o przygotowaniu, tutaj
SŁYSZELIŚMY, ŻE MOŻNA W VILDA CLINIC ZAKUPIĆ BADANIA LABORATORYJNE ZE ZNIŻKĄ?
Zgadza się. Pacjenci naszej przychodni mają około 25% zniżkę na badania w laboratoriach DIAGNOSTYKA w całej Polsce.
Jak to wygląda: w praktyce? Po pierwsze badania należy opłacić w rejestracji. Dostaną Państwo wówczas przedpłacone skierowanie, z którym możecie udać się do wybranego laboratorium DIAGNOSTYKA.
UWAGA, przed wizytą w DIAGNOSTYKA, proszę zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na www.diag.pl (wiemy, że niektórych rzadkich badań nie wykonuje się w każdej placówce) . NIE MAMY PUNKTU POBRAŃ.